محیی الدین ابن عربی، یکی از نوابغ روحانی و یکی از بزرگترین مشایخ صوفیّه است که عرفان و وحدت وجود و اسلام در اندیش? وی به شکل غیر قابل تفکیکی در هم تنید.
این مقاله به بررسی نظریات زبان شناختی و معناشناختی ایزوتسو در تفسیر قرآن و روش زبان شناختی تفسیر قرآن به قرآن وی می پردازد. ایزوتسو از جمله مستشرقانی ا.
توشی هیکو ایزوتسو در سال 1914 میلادی در توکیو بدنیا آمد در 1937 از دانشگاه «کیو» (keio) که یکی از بهترین دانشگاه های غیردولتی ژاپن بود ـ فارغ التحصیل ش.
قرآن مجید از الفاظ بشری برای بیان رازآلودترین حقایق هستی بهره برده است، در این رساله تلاش شده یافتههای توشیهیکو ایزوتسو که از شیوههای معناشناسانه برا.
ایزوتسو متأثر از مبانی معرفتشناختی ویتگنشتاین، بر آن شد تا با استفاده از معناشناسی به زبان قرآن و تحلیل معنایی مفاهیم اخلاقی- دینی بر اساس جهانبینی ق.
نویسنده، پس از بیان رویکردهاى گوناگون قرآن پژوهان غیر مسلمان نسبت به قرآن با عناوین: رویکرد تاریخى، زبان شناسانه، متنى، معنایى یا معنى شناسانه و اسطوره.
پروفسور توشیهیکو ایزوتسو، زبانشناس، فیلسوف، اسلامشناس و قرآنپژوه ژاپنی (1914-1993)، علاوه بر اینکه قرآن کریم را به ژاپنی ترجمه کرده است دارای دو ا.
نظریه میدانهای معنایی یکی از نظریههای کارکردگرایانه در معنا است؛ یعنی از سویی نظریه ذاتگرایانه معنا را قبول ندارد و معتقد نیست که برای واژگان معنای .